W jaki sposób zadbać o pracownika?
Od kilku lat możemy obserwować znaczącą poprawę na linii pracodawca-pracownik. Kiedyś szef traktował swoich podwładnych jakby byli zaledwie trybiki w firmowej maszynie, obecnie takie sytuacje zachodzą coraz rzadziej. Ten trend jest również widoczny przy okazji oferowania benefitów dla członków przedsiębiorstwa.
Atmosfera w czasie przerwy
Czasami można nie doceniać wielu minut spędzonych na przestrzeni miesiąca w kuchni przez pracowników, jednak dostawy kawy do firmy są sprawą absolutnie priorytetową. Mało kto zdaje sobie sprawę, że właśnie przerwy na kawę i na lunch mogą sprawić, że firma będzie w ciągłym rozwoju. Po pierwsze, odejście od komputera przy którym siedziało się kilka godzin pozwala zregenerować zarówno nasze oczy, jak również nasz mózg. Spowoduje to lepszą efektywność naszej pracy przez resztę dnia. Ponadto, rozmowy w czasie przerw pozwalają obudzić kreatywność w zespole i rzucić zupełnie nowe światło na problemy panujące wśród pracowników, co może prowadzić do ich znacznie szybszego rozwiązania.
Prezenty bez okazji
Pozytywne zaskakiwanie zazwyczaj przynosi długotrwały efekt. Podobną sytuację można obserwować w pracy. Pozwolenie na opuszczenie biura w piątek dwie godziny wcześniej. Kosz z takimi smakołykami jak czekolada, miodki prezentowe, bądź butelka wina. Przymknięte oko na okazjonalne, kilkuminutowe spóźnienia. Bardzo łatwo wzbudzić zaufanie wśród swoich pracowników pojedynczymi gestami. Muszą być one jednak poparte stale pozytywnym nastawieniem do wszystkich osób w biurze - od członków zarządu, aż po woźnych na nocnych zmianach.
Pakiety benefitów
Dzięki współpracy z innymi przedsiębiorstwami, pracownik dostaje możliwość rozwijania się poza czasem pracy. Abstrahując już od legendarnych wręcz owocowych czwartków, śród czy też wtorków, to niezwykle często w ofercie pracy zawierane są pakiety sportowe. Obejmują one zarówno dostęp do siłowni, jak również na baseny, czy nawet w niektórych przypadkach do gabinetów fizjoterapeutycznych. Daje to dodatkowy bodziec do lepszego wykonywania obowiązków przez pracownika.